De explorers is een gemengde speltak voor jongeren vanaf ongeveer 14/15 jaar tot 18 jaar. Zij draaien programma op de vrijdagavond van 20.00uur tot 22.30uur.

Mail aan de explorerbegeleiding:

Explorers: ben jij 14-18 jaar?

Dan kun je bij de explorers op expeditie gaan! Bij de explorers krijg je namelijk steeds meer ruimte om zelf je talenten te ontwikkelen. Je bepaalt je eigen avontuur en maakt zelf plannen, natuurlijk in samenwerking met anderen van je afdeling. Je moet samenwerken, luisteren, praten en beslissingen nemen. Ook je zomerkamp organiseer jezelf. Explorers gaan op expeditie. Wildkamperen, zwerven in Zweden, zeilen in Zeeland of een speeltuin bouwen in Noord-Ierland, kanoën in Canada. Zo leer je van alle culturen in de wereld, je bent tenslotte lid van een internationale vereniging.

Begeleiding

Echt leiding heb je niet meer nodig. Begeleiding is er natuurlijk wel. Van begeleiders mag je dus best wat verwachten. Niet dat ze je bezighouden. Geen voorgekookte activiteiten. Wel dat ze je net dat laatste zetje geven. Dat ze je een goeie reden geven om uit je luie stoel te komen. En een beetje hulp als het plan dreigt te stranden. Een goede begeleider staat niet aan de kant te kijken, maar doet actief mee.

Als lid van de explorers ontvang je een paar maal per jaar je eigen tijdschrift: "scouting magazine". Dit blad staat vol met info en artikelen waarin ook explorers aan het woord komen.